Otsid üürnikku?
Loo omale kuulutus ning leia ta!
Sul on juba üürnik olemas?
Loo Rendini kaitsega üürileping.
Loe kõikidest kasuteguritest, mis Rendini kaitsega kaasnevad
Siin on kõige tavapärasemad küsimused ja vastused Rendini kohta. Kui sul on täiendavaid küsimusi, kirjuta meile või helista.
Rendin on kodu (välja)üürimise ja turvaliste üürilepingute sõlmimise lahendus. Üürileandja saab üüri- ja kommunaalmaksete garantii koos varakaitsega ning üürnikul on võimalik üürida tagatisrahata.
Ei, meie kaitse toimib olukordades, kus kodukindlustus inimest aidata ei saa (ja vastupidi). Meie range soovitus kõigile üürileandjatele on omada kombinatsiooni Rendini turvalisest üürilepingust ja kodukindlustusest koos vastutuskindlustusega. Kui kodukindlustus puudub, vastutab omanik ise, mis võib tähendada kahjude ulatumist tuhandetesse eurodesse.
Põhiline kasu seisneb selles, et Rendin annab üürileandjale üüri- ja kommunaalmaksete garantii kuni kolme kuu ulatuses. See loob kindlustunde, et mis tahes probleemi korral ei jää omanikul tulu saamata. Probleem võib olla tingitud üürniku võlgnevustest, tema ootamatust päevapealt välja kolimisest või hoopis millestki muust.
Samuti võimaldab Rendin varakaitset. Üürikodus olev mööbel, tehnika ja siseviimistlus on kaitstud üürniku tahtliku või mittetahtliku kahju tekitamise eest.
Suurim väärtus üürnikule seisneb tagatisrahata üürimises. Uude elukohta kolides on stardikulud oluliselt madalamad, sest maksta tuleb ainult esimese kuu üür. Ilma Rendinita peab üürnik tavaliselt välja käima vähemalt kolmekordse üürisumma: esimese kuu üür, tagatisraha ja vahel veel lisaks maakleri/lepingutasu.
Nagu üürileandjale, on ka üürniku jaoks olemas Rendini eksperdid, kes aitavad mõne mure või küsimuse korral. Ja seda kogu üüriperioodi vältel.
Meie kaudu saab sõlmida ainult tähtajatuid üürilepinguid, kuna see pakub rohkem turvalisust ja paindlikkust võrreldes tähtajalise lepinguga. Näiteks tähtajatu üürileping võimaldab mõlemal osapoolel lõpetada leping 3-kuulise etteteatamisega; tähtajaline üürileping lõppeb ainult poolte kokkuleppel või lepingu lõppemise kuupäeval.
Rendini teenustasu on 2,5% ühe kuu üürihinnast, mida makstakse igakuiselt kuni üürilepingu lõppemiseni. Meie teenuse eest tasub üürnik. Kokkuleppel saab tasumise enda peale võtta üürileandja ise.
Rendin on taustakontrolli üles ehitanud maksehäirete kontrollile, krediidihinnangu skoorile ja varasemale kliendikogemusele. Ainuüksi juba see meetod aitab väga-väga suure hulga potentsiaalselt probleemseid üürnikke välistada.
Taustakontroll on eelkõige tööriist meile endale, et veenduda, kas usaldame potentsiaalset üürnikku. Rendin võtab riski tema tegevuse eest, mitte üürileandja.
Iga üürihuviline, kes soovib Rendini kaudu üürida, peab Eesti isikukoodiga läbima automaatse taustakontrolli. Tulemusi on kolme liiki:
1. Kontroll õnnestub ehk tulemus on positiivne.
Sel juhul on süsteemi hinnangul tema maksekäitumine korras. Kandidaati ei suunata manuaalsesse lisakontrolli. Samuti ei küsita temalt täiendavat infot või dokumente.
Positiivse tulemusega taustakontrolli läbinud kandidaatide seast teeb lõpliku valiku siiski üürileandja ise. Kusjuures, iga üürileandja võib teha omal käel täiendava taustauuringu, näiteks päringu tegemine karistusregistrist, infootsing Google’ist ja/või sotsiaalmeediast.
2. Kontroll annab “ootel” staatuse ehk vajalik on käsitsi kontroll.
Süsteem suunab inimesed “ootel” staatusesse siis, kui vajalikku infot ei ole piisavalt.
Nende sekka satuvad ka paljud välismaalased, kes on tõenäoliselt alles hiljuti Eestisse saabunud (st nende isikukood on veel väga värske) ja nendel puudub krediidiajalugu. Sellisel juhul võib meie klienditoe spetsialist küsida üürikandidaadilt täiendavat infot, näiteks isikut tõendavat dokumenti ja töölepingut (peab olema kehtiv ja tähtajatu ning sõlmitud kohaliku tööandjaga).
3. Kontroll ebaõnnestub ehk süsteem avastab kandidaadi probleemse makseajaloo.
See juhtub siis, süsteem avastab üürnikukandidaadi probleemse makseajaloo (inkassonõuded ja võlad teenusepakkujate ees) või ebapiisava maksevõimekuse (aktiivsed kiirlaenud ja sissetuleku kohta ebaproportsionaalselt kallis üüripind). Samuti indikeerivad süsteemi statistilised mudelid, kui kontrolli läbival inimesel on tulevikus väga suur oht hätta jääda oma finantskohustuste täitmisega.
Lisaks on Rendinil oma andmebaas peavalu tekitanud üürnikest, kes meie platvormi kaudu enam kodu üürida ei saa.
Tavaliselt tähendab taustakontrolli mitteõnnestumine, et süsteem on tuvastanud kandidaadi probleemse makseajaloo (võlanõuded vms) või ebapiisava rahalise võimekuse (liiga palju kiirlaene, liialt suur üürimakse võrreldes palgaga).
Mõnikord võib süsteem nõuda täiendavat informatsiooni. Rendini spetsialistid viivad sellised kontrollid läbi käsitsi, et kindlustada kandidaadi laitmatu finantstaust.
Kui üürnik on jätnud esimest korda üüriarve maksmata, siis soovitame üürileandjale esimese tegevusena saata talle makseviivituse hoiatus. See annab üürnikule teada, et võlgnevus tuleb tasuda kahe nädala jooksul ja hoiatab: kui võlgnevus muutub juba kahe kuu pikkuseks, siis on alust üürileping üles öelda. Elupinna omanikul tuleks kindlasti kursis hoida ka Rendinit, et saaksime olukorda monitoorida ning vajadusel anda soovitused järgmiste sammude kohta. Igal juhul ei ole üürileandja selle murega üksi. Veidi pikemalt saab antud teemast lugeda meie blogist.
Kui üürileandja on avastanud puuduseid üürikodus, siis ta peab üürnikku sellest teavitama ja mõistlik oleks hoida Rendinit infoväljas. Vajalik on tõendusbaas, nagu õigesti vormistatud üleandmise-vastuvõtmise akt koos ajakohaste fotodega. Esmalt suunatakse vastutus üürnikule ja püütakse saavutada kompromiss. Juhul, kui üürnik ei ole koostööaldis ega korva tekkinud kahjusid, siis tuleb appi Rendin, kes võtab probleemi lahendamise üle. Kahju hüvitatakse üürileandjale ja seejärel esitatakse nõue üürnikule. Täpsema selgituse leiab meie abikeskusest.
Kui sul on küsimusi, kontakteeru meie klienditoega